האזינו: סערה בטבת • מי אשם בכאוס? פאנל מיוחד

אבי יעקב 1 Comment on האזינו: סערה בטבת • מי אשם בכאוס? פאנל מיוחד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פאנל מיוחד על לקחי הסופה והסערה של סוף השבוע האחרון התקיים במהדורה המרכזית של קול חי.

בפאנל השתתפו יהודה משי זהב יו"ר זק"א, זאב קשש יו"ר איחוד הצלה, אברהם רייכמן יו"ר צוות הצלה של מד"א ושבתי גרברצ'יק דובר משטרת ישראל למגזר החרדי. הנושא שעלה: מי האשם הגדול בכאוס המוחלט שאירע.

פתח את הדיון יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א שתקף את עיריית ירושלים. "לא היה פקודת מבצע, לא היה ציוד, לא היה תרחיש למקרה של כישלון" תקף משי זהב. "עולה לשידור יועץ ראש העיר ומשלה את האזרחים, הוא אומר שאוטוטו הצבא וכליו מגיעים, מדובר בכמה מאות מטרים קרובים, מחנה עופר צמוד לכביש 443 ומחנה פקמ"ז צמוד לשכונת נווה יעקב, למה לקח להם שעות". עוד אמר משי זהב כי "בזמן אמת רה"מ והשר לבטחון פנים לא היו שם, הם לא יבינו לעולם מה עבר על המשפחות". סגר"ע ירושלים מתקשר אלי ומבקש ממני עזרה לשנע חלות מאנג'ל וברמן.

אברהם ריכמן יו"ר צוות הצלה שיבח את מד"א. בדבריו הוא סיפר כי מד"א רכש 20 ג'יפים 4×4 וכולם צעקו על בזבוז כסף. אבל הג'יפים הללו שמשו כאמבולנסים 72 שעות, מלבד כל רכבי השטח הפרטיים של אנשי ההצלה.

שבתאי גרברצ'יק מהמשטרה הגיב כי הוא לא מחפש אשמים. "המשטרה עסקה רק בלהציל נפשת. ב"ה אף אחד לא נפגע. אני לא עוסק בהלקאה עצמית. מדובר בסופה של פעם במאה".

משי זהב לא שתק ותקף שוב: "מוקדם למד"א לטפוח על השכם של עצמו. יש למד"א מעל 800 אמבולנסים, ובכל זאת מאות מקרים לא קבלו מענה כי לא היו רכבים, הם לא העלו אמבולנסים ולא התכוננו". הוא סיפר סיפור מפחיד שאירע בסופה: "קיבלנו טלפון משכונת מעזרת תורה על סבתא שגרה בשערי חסד ולא עונה בטלפון, צלצלנו למד"א ולא קיבלנו מענה, שלחנו צוות ופרצנו את הדלת. מצאנו אותה במצב היפותרמי, מד"א כגוף לאומי פשוט לא נערך".

אברהם רייכמן מגין: "היתה היענות לכל קריאה, הפינוי לקח זמן כי הרחובות היו חסומים. בבר אילן היה אוטובוס לרוחב הרחוב וחסם אותו, רמת שלמה היתה חסומה מרכבים".

זאב קשש לא מוותר: "הכל דברים שצפויים בסערת שלגים. הארגון הלאומי היה צריך להיערך לזה".

רייכמן מתעקש: "פריסה הייתה, הבעיה הייתה פינוי. הכניסה להר הצופים הייתה חסומה, מה עוזר שיש אמבולנס בכל מקום".

שבתי גרברציק מסייע : "לא יעזור לאיש. כביש חסום אי אפשר להביא אמבולנסים. הוברים כאן עוקים בלהאדיר את שמם".

משי זהב עולה שוב להתקפה: "אני מוריד את הכובע בפני הפעילות של משטרת ישראל אבל למה היינו צריכים שעות להתווכח עם כל שוטר שלא נתן לעבור עד שלמישהו למעלה לא נפל האסימון לא נתנו לאמבולנסים לעבור במשך שעות. נוסעים חיכו שעות שיבואו לחלץ אותם, אנשי ההצלה אומרים המשטרה לא נותנת לנו להתקרב".

גרברצי'ק: "המשטרה תפקידה לטפלבמעטפת, המשטרה לא אחראית למפסות ולא לאמבולנסים, שמגיעים ג'יפים שואל מפקד המשטרה את עצמו האם הנהג לא נכנס למצב סכנה?! האם הוא יוכל לצאת?! הרי לא היה כל מנחה בשטח, המשטרה התמודדה עם 71 אלף קריאות מוקד, מתוכם 1500 דווחים על נעדרים, הניידות יצאו לסרוק בתים אחרי הנעדרים, כשהמפכ"ל ראה שהמפלסות לא רלוונטיות הוא נתן הוראה שונ השל העירכות, לחלץ אנשים ולעזוב רכבים. אז נכנסו גם הארגונים האחרים".

להאזנה לפאנל המלא והסוער:



1 תגובות

מיין תגובות